Balsas.lt linksmai
Mokytojas: - Jūsų sūnus visiškai nesimoko geografijos! - Nieko baisaus. Su mūsų pajamomis toli nenuvažiuosi.

 

 

Guggenheimo muziejus – naujas pinigų plovimo įtaisas?

2008-04-23 15:00:52
Svarbu zinoti
Beje, visuomenė turėtų žinoti, kad Vilniuje planuojamas ne Gugenheimo o Ermitažo filialas - tą pre konkursą patvirtino pats Ermitažo direktorius Piotrovskis. "Juk mes visada gyvenome kartu" - sakė jis. Tad vertėtų apsiraminti tiems, kurie šiame projekte mato NY saulę Lietuvoje. Saulė bus ta pati kaip visada - iš Rytų.
Gugenheimas šiam valstybės pinigų nuplovimo planui tik duoda savo vardą. O šiaip - Rubavičius labai įžvalgiai nustatė diagnozę - dar vienas Zuoko projektas, kurį šiuo metu bandoma panaudoti ne tik pinigų plovimui bet ir rinkiminei propagandai.

Ir kazkaip visi pamirso, greiciausia ir pats Zuokas, jog jo pacio stumta tramvajaus linija su papildomu automobiliams skirtu tiltu ejo kaip projektas tiesiai per ta "FORMOS" sklypeli ir lindo po pirmuju krekzdziu skulptura. Deja vizualizacijose nematyti sudetingo eismo juostu susikirtimo ir persipinimo, kuris uzprogramuotas, o tik liaunas kristolinis tiltelis vietoje israiskingo siuo metu stovincio baltojo tiltuko. Ar konkurso salygose nebuvo nurodyta esama-planuojama situacija ar cia kazkokia klaidele isivele... Beje Maksimilijanas Fuksas jau pasizymejo kaip suprantantis cionyksciu reikaliuku tvarkymo mena.
2008-04-16 22:11:00
Apie pinigus ir jaunimą
Prisidengiant aukštojo mokslo reforma, iš Lietuvos varomas šalies jaunimas. Dėl valdžios ir kai kurių verslininkų trumparegiškumo, šiandien Lietuvoje nebeturime maždaug pusės milijono tautiečių. Netrukus bus sužadinta dar viena emigracijos banga. Šįkart į užsienį bus varomi gabiausi šalies abiturientai.

Tokia šių ir kitų artimiausių mokslo metų prognozė buvo išdėstyta viešoje A. Mickevičiaus konferencijų salėje balandžio 19 d. vykusioje paskaitoje „Ko tikėtis iš aukštojo mokslo reformos?“.

Vienas iš prelegentų filosofas ir politologas dr. Vytautas Radžvilas piktinosi, jog vien dėl kelių verslo, politinių ir akademinių grupuočių trumparegiškumo ir savanaudiškumo ketinama įvykdyti beprotybę – tikrą tautos genocidą.

Genocidiniu įvardintas įtakingų Seimo partijų – Tėvynės sąjungos ir Liberalų sąjūdžio – siūlomas aukštojo mokslo įstatymo projektas, kurio esmė, anot kalbėjusiojo, išlaikyti dabar esančią apgailėtiną aukštojo mokslo būklę, apsaugant ją nuo bankroto ne esminėmis pertvarkomis, bet įvedant drakoniškus mokesčius studentams. Taip jaunas žmogus pastatomas į situaciją, kurioje jis verčiamas rinktis – moraliai bakrutavusį ir pernelyg brangų aukštąjį mokslą Lietuvoje arba pigesnes, netgi nemokamas ir daug aukštesnės kokybės studijas kurioje nors Europos Sąjungos valstybėje.

Filosofui pritarė kitas paskaitos prelegentas, mokslo ir studijų reikalų ekspertas prof. Vytautas Daujotis. Profesorius pažymėjo, jog tokio absurdo, kai aukštoji mokykla nesugeba teikti reikalavimus atitinkančio išsilavinimo ir vykdyti mokslinės veiklos, o laikosi daugiausia iš studentų surenkamais pinigais, nėra nė vienoje išsivysčiusioje šalyje, taip neveikia nė vienas tikras universitetas. Kaip nėra nė vienoje išsivysčiusioje Vakarų valstybėje tokio keisto darinio kaip valstybinės ir privačios aukštosios mokyklos hibridas.

„Tai, jog vienoje valstybinėje aukštojoje mokykloje šalia sėdės visą studijų kainą mokantis studentas ir valstybės finansuojamas studentas, akivaizdžiai pažeis Lietuvos pasirašytos Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos principą, jog aukštasis mokslas visą studijų laikotarpį privalo būti prieinamas vienodai nepriklausomai nuo piniginės storio. Akivaizdu, kad mokančiajam už studijas, išskyrus vieną kitą turčių, išsilavinimas bus prieinamas mažiau, nei tiems, kurie nemokės“, - sakė ekspertas.

Profesoriaus teigimu, Lietuvoje turi būti taip, kaip išsivysčiusiose šalyse – mokestis už studijas valstybinėse aukštosiose mokyklose turi būti vienodas visiems studentams (arba visiems studentams studijos nemokamos). Valstybė derybų su universitetu metu turi nustatyti, kiek šiai leidžiama priimti ir parengti studentų, atsižvelgiant į galimybes sudaryti tinkamas studijų sąlygas.

Ypatingai nuo paskaitą skaičiusiųjų kliuvo Lietuvos Konstituciniam teismui. V. Daujočio teigimu, KT, savo išaiškinimu, jog ne visiems gerai besimokantiems studentams laiduojamas nemokamas aukštasis mokslas, neleistinai pakeitė Konstituciją, ir nėra nė vieno, kuris nesutiktų su tokiu vertinimu. Anot profesoriaus, KT nariai sulaužė priesaiką ir jiems turėtų būti skelbiama apkalta, tačiau – ir tai tragikomiška – įstatymai nenumato, kaip tai būtų galima padaryti be paties KT sutikimo. V. Radžvilas pabrėžė, jog visai neatsitiktinis dalykas, jog KT sprendimas pasirodė tą pačią dieną, kai pristatytas TS ir LS genocidinis įstatymo projektas. KT sprendimą politologas pavadino priderintu prie pastarojo.

Nuo pasisakiusiųjų kliuvo ir Lietuvos rektorių konferencijai, kurią su TS ir LS projektu bei KT išaiškinimu sieja du dalykai – „autonomijos“ samprata, kuri praktiškai leidžia universitetams nusikratyti bet kokios atskaitomybės visuomenei ir valstybės bei visuomenės priežiūros, ir sudarytos sąlygos gelbėtis nuo bankroto plėšiant studentus. V. Radžvilas priminė, jog būtent tokia vadinamoji autonomija ir privedė aukštojo mokslo sistemą prie dabartinio supuvimo ir gilios krizės. V. Daujotis ironizavo, jog Lietuvoje egzistuoja savita, kitokia nei išsivysčiusiame pasaulyje, autonomijos samprata: akademinės laisvės absoliuti neliečiamybė čia pakeista absoliučia savivale ir priešinimusi permainoms.

Trečiasis paskaitos prelegentas UAB „Fermentas" mokslo direktorius prof. Arvydas Janulaitis pritarė pasisakiusiems, jog KT išaiškinimas, būdamas galutinis ir neskundžiamas, Lietuvos aukštąjį mokslą priartina prie bedugnės krašto, o jaunimui nepalieka kitos išeities, kaip tik tenkintis bankrutuojančiom studijom čia arba patraukti svetur. Tačiau profesorius pažymėjo, jog net ir po šio KT sprendimo yra palikti kokybės kontrolės svertai. Vis dar įmanoma pareikalauti, jog valstybinės aukštosios mokyklos priimtų tik tokį skaičių studentų, kuriam parengti turi tinkamas sąlygas, o studijų programos privalėtų atitikti griežtus kriterijus. Deja, politinės valios to pareikalauti tarp Lietuvos valdininkų nėra.

Baigiamąjį žodį taręs filosofas V. Radžvilas reziumavo, jog mokesčių įvedimo ir jaunimo varymo iš Lietuvos traukinys jau įsibėgėjo, už jo vairo sėdi dvi įtakingos politinės partijos su savo smegenų centrais, paskolų apdalinimu suinteresuoti bankininkai ir kai kurie nekilnojamojo turto verslo atstovai, todėl tikėtis, jog studijų kokybės svertais bus pasinaudota – beviltiška. Jis priminė, kaip atkakliai buvo nuo visuomenės slepiama alternatyvi aukštojo mokslo reformos koncepcija, pagal kurią reforma turėjo būti pradėta nuo aukštojo mokslo sistemos optimizavimo, kurį atlikus studijų mokestis būtų buvęs daug mažesnis, gal net lygus nuliui, tačiau būtų sudarytos sąlygos augti mokslo ir studijų kokybei. Paskaita baigta išvada, jog aukštojo mokslo ir Lietuvos likimas dabar paties jaunimo ir visuomenės rankose. Kiek ji sugebės pasipriešinti šiam naikinančiam reformos planui, tiek ir turės.

Paskaitos klausę Nepriklausomybės akto signatarai prof. Bronislovas Genzelis ir filosofas Romualdas Ozolas pritarė daugumai paskaitoje išdėstytų minčių.

Kaip klausytojas paskaitoje taip pat dalyvavęs vienas iš genocidinio projekto autorių, Laisvosios rinkos instituto direktorius Remigijus Šimašius, šio projekto apginti nepanoro.

2008-04-16 20:39:25
PATRIA
GERAS STRAIPSNIS. O KAS UZSAKE SIA MUZIKA? KAS APMOKES PROJEKTU AUTORIAMS MILIJONINES SUMAS, NORS TIE PROJEKTAI IR NEBUS REALIZUOTI. INICIATORIUS ZUOKAS AR MOKESCIU MOKETOJAI?
2008-04-16 13:51:57
Geras straipsnis
Viskas taikliai, pagarba autoriui.
2008-04-16 11:16:38
Mauras
Pakritikavau tik Jūsų informacijoje man užkliuvusius kelis keistokus momentus - akcentą į žydus (jei nurodytumėt šaltinį, mažiau kiltų klausimų)ir nebylų pritarimą dr.JR pozicijai kad "būtina statyti lietuviškus muziejus". Nepriimkite asmeniškai.

Mano pozicija: statybą (jei iki jos bus prieita) finansuos G fondas, ES (iki 50%), savivaldybė/ vyriausybė ir privatūs rėmėjai.

Manau, kad toji "našta" turi turėti tikslus ir verslo planą. Jei jis kvalifikuotai paruoštas ir realus (įvertinant kitų patirtį - turizmo augimo ryšį su analogiškų muziejų statyba, lankomumą), tame kad dalį turės įnešt savivaldybė ar vyriausybė nematau jokios problemos. Kadangi ką tik baigtas architektūrinio projekto konkursas (finansuotas iš privačių lėšų), baidytis dar anksti, net apytikrės sąmatos nesu matęs. Bet sutinku, domėtis reikia, kad neturėtume antro "nacionalinio stadiono" arba Leo.
2008-04-16 10:54:27
G. O.
Rubavičius iš esmės teisus...
2008-04-16 09:30:57
Maurui
Niekas be Jūsų neteigia, kad visos irakietės-žydės. Tiesiog spaudoje buvo paskelbta Gugengeimo fondo taisyklės. Viena jų-kad muziejaus pastato architektas turi būti žydų tautybės. Tik tiek. Kokios tautybės Hadid nežinau, todėl neteigiu. Kita taisyklė, kad architektūrinis konkursas turi būti uždaras, kviečiami tik fondo siūlomi autoriai. Tai ir įvyko Vilniuje.
Dėl raganų. Kas jų ieško?
Dėl bankininkų. Gugengeimas mirė 20 a viduryje. Jis tikrai nesiruošia finansuoti pastato. Projektas bus finansinė našta Lietuvai.
Ką tai turi bendro su kazino ar ginklų gamyba?
2008-04-16 08:39:57
Mauras
visiškam anonimui "dr.Jonui Ramanauskui 2008-04-16 08:16:34"

Kas gali paneigti, kad visos irakietės žydės? : ) Dar galima paieškoti raganų ir kitoj pusėj, nes muziejus Gugenheimo kartu su Ermitažu : )). O šiaip jau geriau tegu bankininkai ar bet kas kitas, turėdamas pinigų stato muziejus, nei klampina tautiečius į skolas, gamina ginklus ar atidarinėja kazino.
2008-04-16 08:16:34
dr.Jonui Ramanauskui
Primenu. Gugengeimas buvo žydų bankininkas, po bolševikų revoliucijos Rusijoje įsikūręs Niujorke. Su Lietuva jokių sąsajų nėra. Turėdamas labai daug pinigų, įkūrė ten moderniojo meno muziejų. Po antro pasaulinio karo Amerikoje buvo įkurtas Gugengeimo fondas, kurio veikla ypač suaktyvėjusi pastaruoju metu. Jie net iš muziejininkystės daro verslą (kas sunkiai suvokiama), ir tai jiems pavyksta, primetus savas sąlygas. Pvz. muziejų pastatai privalu būti tik nauji. Jų architektai-tik žydų tautybės. Ekspozicijos-privalomos pagal fondo sąlygas. Ir t.t. Esmė-pelnas-fondui, įsipareigojimai-valstybei, priėmusiai sąlygas.
2008-04-16 05:23:55
dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com
Nieko nesuprantu, atmintis nedirba, gal kas priminkite, gal Guggenheimas buvo Lietuvos karalius, Didysis kunigaikstys, nepaprastas Lietuvos mokslo ar meno zmogus. Cia mano zinios pilnai baigiasi, tokiu Lietuvoje neteko girdeti. Niekuo tas zmogus Lietuvai nenusipelne. Na o statyti paminklus Leninui, Stalinui, ar dar kokiam, tai ka isprotejome ir issigimeme?

Statyti paminklus, muziejus kitiems ir leistis okupuojamiems savo noru, na to jau isigimeliams vagims neturetu buti leista!
Na jei Lietuvai truksta muzieju, statykime Mindaugo muzieju, Etnografini muzieju, save parodykim pasauliui, i pasauli vaziuokime pasaulio pamatyti, jei jau reikia. Na jau turesime Valdovu rumus! Gal ten lietuviskiems eksponatams neliks vietos? O ar guganjanjhamerio muziejuje liks vietos lietuviskiems eksponatams?

As tai ne pries Guggenheimo muzieju, tegu rinkos kaina nusiperka zeme, tegu uz savo pinigus pasistato ta ka uzplanavo, o paskiau nustato bilietuku kainas ir kas nori tegu eina paziureti! Nuo parduotu bilietuku kainos, nuo ismoketu atlyginimu turi buti atskaitymai i biudzeta....ir tegu stato, tegu rodo ka turi...Zemes mokesti turetu moketi irgi. Taigi tegu stato tokiomis salygomis. Mes ne kokie laukinai, ne pries mena. Bet kad svetima mena skatinti, kai sava naikiname, tai jau per daug! Uzteks bolsevikines invazijos!
2008-04-16 00:15:20
taisonui
užjaučiu tave, esi ne vieną smūgį į galvą praleidęs, smegenim kenkia toks sportas, ar socialiniai darbuotojai tavęs nebelanko
2008-04-15 21:49:26
taisonas
NELABAI SUPRANTU KAS DUODA ZODI SHITAM RUBAVICIUI KAZKOKIAM SUSIMIRDUSIAM PAKSO RUPORUI! MOL KAM TAS GUGNEHAIMAS - DUOKIT FANIEROS TAMPAKSINIAMS KAD JIE GAL STATYTU O GAL IR NESTATYTU NIEKAM NEREIKALINGO STADIONO!
2008-04-15 18:46:55
cia bene druciau ir trumpiau susumuota
http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/77000
2008-04-15 17:52:31
Archicadas
Kazkaip visi pamirso, greiciausia ir pats Zuokas, jog jo pacio stumta tramvajaus linija su papildomu automobiliams skirtu tiltu ejo kaip projektas tiesiai per ta "FORMOS" sklypeli ir lindo po pirmuju krekzdziu skulptura. Deja vizualizacijose nematyti sudetingo eismo juostu susikirtimo ir persipinimo, kuris uzprogramuotas, o tik liaunas kristolinis tiltelis vietoje israiskingo siuo metu stovincio baltojo tiltuko. Ar konkurso salygose nebuvo nurodyta esama-planuojama situacija ar cia kazkokia klaidele isivele... Beje Maksimilijanas Fuksas jau pasizymejo kaip suprantantis cionyksciu reikaliuku tvarkymo mena.
2008-04-15 16:50:18
balselis
Beje, visuomenė turėtų žinoti, kad Vilniuje planuojamas ne Gugenheimo o Ermitažo filialas - tą pre konkursą patvirtino pats Ermitažo direktorius Piotrovskis. "Juk mes visada gyvenome kartu" - sakė jis. Tad vertėtų apsiraminti tiems, kurie šiame projekte mato NY saulę Lietuvoje. Saulė bus ta pati kaip visada - iš Rytų.
Gugenheimas šiam valstybės pinigų nuplovimo planui tik duoda savo vardą. O šiaip - Rubavičius labai įžvalgiai nustatė diagnozę - dar vienas Zuoko projektas, kurį šiuo metu bandoma panaudoti ne tik pinigų plovimui bet ir rinkiminei propagandai.
2008-04-15 16:29:25
praeivis
Man tas muziejus jau vien is maketo baisus. As tikrai nesuprantu kam jo reikia Lietuvai. Pritariu autoriui : biurokratinei mafijai bus geras pinigu plovimas.
2008-04-15 16:18:49
Mauras
"ruošiamasi įteisinti galimybes senamiestyje statyti visiškai laisvai ir niekam už nieką neatsakant. Kultūros ministras ir jo pagalbininkai tokioms užmačioms (beje, architektų profesionalų įgyvendinamoms) teikia visokeriopą paramą – paruošti dokumentai ir pasiūlymai slepiami nuo visuomenės. "

čia įdomi informacija, bet labai jau lakoniška. Variantai 2: įrodymais nepagrįstos prielaidos arba tema atskiram autoriaus straipsniui, kurį netrukus išvysime.
2008-04-15 16:16:07
DD
rubavicius teisus... deja... :(
2008-04-15 15:57:15
Birutė
Pritariu autoriui
2008-04-15 12:45:57
zettas 2---Augis
---ruskiai noretu kad vilnius butu kaip kedainiai arba kishiniovas---
Kaip tik kitataučiai ir nenori, kad Vilnius atrodytų kaip kiti miestai. Jie nori, kad Vilnius priklausytų jiems, o tai jau visiškai skirtingi dalykai.
 
 
 
 

Išsakyk nuomonę

 
 
 
T. Viluckas (nuotr. Balsas.lt)

Kodėl taip lengvai viską pamirštame? 43

2012.06.02 08:08

Praėjusį savaitgalį įvykusioje pilietinio judėjimo „Pro Patria“ organizuotoje sueigoje buvo inicijuota Lietuvos savigynos lyga. Tai dar viena įdomi pilietinė iniciatyva, kuri turėtų paįvairinti mūsų visuomenės gyvenimo peizažą.

Gairės: Garliava, Klono gatvė, visuomenė, protestas, teisėsauga, politika, pilietiškumas, Kauno pedofilijos byla, Dalia Grybauskaitė, Vytautas Lansbergis, Darius kuolys, Artūras Melianas, Katalikų Bažnyčia, Sigitas Tamkevičius, demokratija,

 
T. Čyvas (nuotr. Balsas.lt)

Kai nieko kito arsenale nėra 28

2012.06.01 16:22

Liberalų ir centro sąjungos (LiCS) lyderio Algio Čapliko kreipimąsi į kitų padermių liberalus su užkeikimais vienytis ir nugalėti vadinamuosius populistus galima vertinti kaip konvulsijas prieš rinkimus.

Gairės: Politika, rinkimai, populizmas, Seimas, Algis Čaplikas, Valdas Adamkus, Artūras Paulauskas, Rolandas Paksas,

 
Anatolijus Lapinskas (nuotr. Balsas.lt)

A. Lapinskas: iškreiptas Amerikos žvilgsnis į Lietuvą 30

2012.06.01 07:59

Gegužės 24 dieną Vašingtone buvo pristatytas kasmetis, jau beveik keturis dešimtmečius JAV Valstybės departamento leidžiamas pranešimas apie Žmogaus teises pasaulio šalyse („U.S. Department of State Country Reports on Human Rights Practices for 2011“). Jį rengia Valstybės Departamentas kartu su Amerikos atstovybėmis ...

Gairės: Amerika, JAV, JAV Valstybės departamentas, Hillary Clinton, Žmogaus teisės, diskriminacija, rasismas, Lietuvos lenkai, romai, tautinė mažuma,

 
Č. Iškauskas

Č. Iškauskas: Ar M. Rusto avantiūra buvo taikos misija? 7

2012.05.30 18:40

Pasaulyje nutinka istorijų, kurios yra tikras atradimas žiniasklaidai: jos ir nėra tokios banalios, kad po keleto dienų būtų pamirštos, bet ir ne globalinio pobūdžio, kad duotų peno platiems apibendrinimams. Ir vis dėl to tai, kas įvyko prieš 25 metus Raudonojoje aikštėje Maskvoje, sunku įsivaizduoti net dabartiniams, ...

Gairės: Cessna-172, perestroiką, SSRS V.Lenino Mauzoliejaus, Vakarų Vokietijoje, Sovietų Sąjungos, Liuksemburge. Pats M.Rustas, tarptautinis chuliganas, Cessna, Tygodnik Powszechny. Įsiutęs M.Gorbačiovas,

 
E. Ruželė

E. Ruželė: Aukštojo mokslo smėlio dėžė ir horizontai 3

2012.05.30 10:36

Lietuvoje jau trečius metus vyksta aukštojo mokslo reforma, kurios esmė – studentas renkasi: paskui studentą keliaujantis valstybinis finansavimas ir kiek lygesnės sąlygos aukštosioms mokykloms konkuruoti tarpusavyje. Pokyčiai, nors ir svarbūs, nebuvo radikalūs, tiesiog pasikeitė finansavimo struktūra, suteiktas ...

Gairės: moksleiviai, studentai, socioekonomika, politika, kultūra, žmonės, pagalba, E. Ruželė, ekspertas, rinkos institutai,

 
R. Vainienė (nuotr. Balsas.lt)

R. Vainienė: privatus pensijų kaupimas kaip katės žaidimas su pele 3

2012.05.29 16:06

Jei reikėtų sudaryti šios kadencijos Seimo prioritetų sąrašą, tai privatus pensijų kaupimas tikrai į jį patektų. Su „Sodra“ savo apimtimis palyginti nedideli pervedimai į privačias pensijų kaupimo sąskaitas sulaukė išskirtinio politikų dėmesio. Milijono dirbančiųjų kaupimo įmokos per trejus metus buvo nurėžtos tris ...

Gairės: Sodra, laikinumo, reforma, mikstūrą, Sodrai, Rūta Vainienė, EK,

 
G. Stanišauskas (nuotr. Balsas.lt)

Balsuodamas už Tėvynės sąjungą, balsuoji už pederastus! 182

2012.05.29 15:58

Mielas skaitytojau, nenustebkite. Žodis „pederastas“ yra visiškai legalus Lietuvoje ir už tai nei manęs, nei jūsų niekas nenubaus. Juo labiau neatims kompiuterio. Šis žodis įrašytas į tarptautinių žodžių žodyną ir, mano galva, anaiptol nėra toks blogas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Suprantama, kad tarp žodžio ...

Gairės: Stanišauskas, Gediminas, komentarai, pederastai, gėjai, homoseksualai, politika, konservatoriai,

 
P. Stonis (nuotr. Balsas.lt)

P. Stonis: liberaliojo moralizavimo paradoksai 3

2012.05.29 11:43

Liberalioji demokratija šiandieninėje viešojoje erdvėje sulaukia nemažai kritikos. Tačiau tuo pat metu atsiranda ir uolių šios santvarkos patriotų. Pastarųjų pasitelkta gynimo taktika – įrodyti, kad liberaliosios demokratijos sąlygomis įgyvendinama politika negali būti paremta moraliniais arba vertybiniais argumentais, ...

Gairės: tikrieji konservatoriai, palaikau tradicinę šeimą, Marshall Kirk, Stonis, liberalai, liberali dvasia, moraliniai stabdžiai, moralistai,

 
N. Mačiulis (nuotr. Balsas.lt)

N. Mačiulis: gyvename mažų mokesčių iliuzijoje 5

2012.05.29 11:35

Europos statistikos agentūra „Eurostat“ skelbia, kad Lietuvoje surenkami mokesčiai sudaro mažiausią BVP dalį Europos Sąjungoje – tik 27,1 procento. ES vidurkis yra ženkliai didesnis ir 2010 metais siekė 38,6 procento. Analizuojant šiuos duomenis dažnai daroma klaidinga ir labai žalinga išvada – Lietuvoje mokesčių tarifai ...

Gairės: Eurostat, mokesčiai, ekonomika, mokesčių mokėtojai, N. Mačiulis, Swedbank, šešėlinė ekonomika, legalios pajamos, mokestinė našta,

 
Š. Navickas (nuotr. Balsas.lt)

Š. Navickis: patys paprasčiausia dalykai 2

2012.05.29 10:39

Žmogui reikia oro ir vandens, ir maisto. Jam reikia žemės pėdos, kurioje tas maistas augtų ir ant kurios jis statytųsi sau namus. Be šitų dalykų neišgyvena jo kūnas, ir siela nebeturi kur įsikurti - ir nebėra jai vietos...

Gairės: tiesa padarys mus laisvus, navickis, šarūnas, laisvė, tiesa, kova, pilietiškumas, piliečiai,

 
V. Savukynas (nuotr. Balsas.lt)

V. Savukynas: kaip nuo biurokratų apsaugoti žmogaus sveikatą ir gyvybę? 8

2012.05.28 12:41

Ar valstybei rūpi konkretus žmogus, jo sveikata ir gyvybė? Lietuvos Konstitucijos 19 straipsnis teigia:Žmogaus teisę į gyvybę saugo įstatymas. Tačiau ar žmogaus sveikatą ir gyvybę Konstitucija apsaugo nuo paprasčiausių biurokratų?

Gairės: Sodroje, Ministas Donatas Jankauskas, Žmogaus teisę į gyvybę saugo įstatymas, Mindaugas Sinkevičius, Lietuvos Konstitucijos, Savukynas, drausmė, darbas,

 
D. Stravinskas (nuotr. Balsas.lt)

Mankurtų sistema 61

2012.05.28 10:30

Mūsų teisėsauga – stipriausia, doriausia, drąsiausia pasaulyje ir niekada nenusižengianti įstatymui. O jei jai vadovauja sijonuoti antstoliai, tikslas bus pasiektas bet kokiomis priemonėmis.

Gairės: teisėtų pareigūnų nurodymų, užuojauta jo studentams, reikia laikytis įstatymų, užtikrinti visų pusių teises, Saulius Skvernelis, S. Vaicekauskienė, V. Nekrošiaus, D. Grybauskaitė,

 
G. Stanišauskas (nuotr. Balsas.lt)

Lauk visi medikai! Lauk iš Lietuvos! 17

2012.05.25 17:11

Kadangi praėjusį kartą pamfletą skyriau konservatoriams ir gėjams niekadėjams ir tas tekstas sukėlė megztųjų berečių pasipiktinimą, o taip pat tolerantiškosios visuomenės dalies isteriją, apie konservatorius pažadu nerašyti artimiausias tris paras, o apie niekadėjus – artimiausią mėnesį. Todėl šį pamfletą skiriu medikams. ...

Gairės: žmonės, medikai, pagalba, medicina, Lietuva, pasaulis, sudėtinga sritis, viltis,

 
V. Klyvienė (nuotr. Balsas.lt)

V. Klyvienė: įtampa Graikijoje tęsis ir po rinkimų 1

2012.05.25 12:31

Gali praeiti daug laiko, kol paaiškės, kas formuos naująją Graikijos vyriausybę, ir kokia bus šalies pozicija Europos Sąjungos (ES) ir tarptautiniams skolininkams prisiimtų įsipareigojimų atžvilgiu. Tačiau jau dabar aišku, kad neapibrėžtumas dėl Graikijos politinės padėties kelia sumaištį finansų rinkose, o netikrumo ...

Gairės: Danske, Wolfgangas Schäuble, Violeta Klyvienė, Graikija, euro zona, euras, ekonomika,

 
T. Čyvas

Vilniaus istorinė šizofrenija – geležinė kiaulė-taupyklė 21

2012.05.25 12:18

Kai kompiuterių tobulėjimas žengteli į priekį, o tai ištinka dažnokai, apie praėjusios kartos operatyvinę atmintį sakoma: ne atmintis, o sklerozė. Istorijos mokslas ir istorinė atmintis su kompiuteriais nerungtyniauja, tačiau sklerozės, amnezijos, selektyvaus fetišizmo ir šiaip, liaudiškai tariant, „nukvakimo“ – apstu. ...

Gairės: Cukrinių avinėlių, vertingas, vyborčai, lenkų partijos, Vytautas Didysis, Salomėjos Nėries, Lecho Kaczynskio, Lucjano Zeligowskio, Jozefo Pilsudskio, Šv. Rapolo,

 
G. Nausėda (nuotr. Balsas.lt)

G. Nausėda: ar gali darbo užmokesčio statistika šiemet maloniai nustebinti? 8

2012.05.25 11:32

Statistikos departamento duomenimis, pirmąjį 2012 m. ketvirtį vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje ūgtelėjo      3,2 proc., privataus sektoriaus darbuotojams atseikėta 2,9 proc., o valstybinio – 4,1 proc. daugiau nei prieš metus. Šiuo rodikliu nėra pagrindo skųstis, kadangi praėjusių metų viduryje ...

Gairės: G. Nausėda, SEB, darbo užmokestis, statistika, ekonomika, premijos, gyventojų pajamos, įmonių pelnai,

 
Z. Čepaitė

Z. Čepaitė: lietuvis mėgsta jaustis auka ir aukas myli 25

2012.05.24 18:40

Apsimesk auka ir sulauksi simpatijos – atrodo toks modelis labai tinka Lietuvai. Akivaizdus pavyzdys – Stankūnaitės atvejis. Ilgą laiką nebuvo rasta, kokį įvaizdį jai sukurti, bet paskutinysis – vargšės mamos, kuriai dukros neatiduoda pikta teta, suveikė. Nesvarbu, kad mamų būna visokių, mamos įvaizdis šventas. Ypač auka ...

Gairės: žmonės, socioekonomika, politika, kultūra, dialogas geriau nei konfrontacija, pagalba, Lietuva,

 
Š. Navickis

Š. Navickis: krabų skonio lazdelės smegenims 12

2012.05.24 15:04

Kas čia per pavadinimas? – kas nors paklaus. Tiesiog geresnio nesugalvojau apibūdinti temai, kuri pati savaime yra ir absurdiška, ir paradoksali, ir visiškai realistiška vienu metu. Kalbu apie prasmių išplovimą, apie tai, kaip atsiranda sekso skandalai, kuriuose nėra sekso, teisingumas, kuriame nė nekvepia noru ...

Gairės: žmonės, socioekonomika, politika, kultūra, mąstymas, tautybė, tauta,

 
A. Lapinskas

A. Lapinskas: J. Widackio mintys – kelias į santarvę 10

2012.05.24 13:56

Janas Widackis -  vienas iš nedaugelio žinomų Lenkijos politikų (1992-1996 metais Lenkijos ambasadorius Lietuvoje, šiuo metu Lenkijos Seimo narys), sugebėjusių per du dešimtmečius pakilti nuo įprastų Lenkijos pretenzijų Lietuvai skleidėjo iki protingų minčių apie mūsų valstybių ir tautų santykius propaguotojo ir ...

Gairės: žmonės, dialogas, socioekonomika, politika, kultūra, A. Lapinskas, J. Widackis,

 
PUSLAPIAI: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 paskutinis>> Archyvas
 
 
 
 
 

Dienos klausimas

Ar sutiktumėte papildomai mokėti už „išmaniojo taksi“ paslaugas?

 
 

Laisvalaikis Lietuvoje

 
 

Aktyviausias savaitės komentatorius

Šimtas penkiasdešimtas nugalėtojas - Sido
 
 
Orai TV programa Valiutų kursai Kuro kainos Darbo skelbimai Skelbimai Įmonės Video Skundai Studijos Mama Žodynas Sveikinimai