Balsas.lt linksmai
Mokytojas: - Jūsų sūnus visiškai nesimoko geografijos! - Nieko baisaus. Su mūsų pajamomis toli nenuvažiuosi.

 

 

Mykolas Krupavičius ir dvi žemės reformos

2008-09-26 15:23:46
p.Juliui---inž
Kas valstybės silpnumas? Na, aukso kiekis ižde. Trumpai, tautos (nacijos) sukurtas (kuriamas) turtas.
Jūs ką, tikrai nežinote? Pagal dydį Šveicarija, Švedija, danija. Kodėl jos išlaviravo geriau II- pasaulinio karo išvakarėse?

Dėl diskusijų. Jūs praleidote mano paklausimą: žalias Jūs jaunuolis (pvz, mano sūnus taip pat Julius-36, bet jis tokių komunistuojančių filosofijų nevarinėja), ar zirzentis pensininkas, svajojantis sugrįžti į Fordo išrastą konvejerinį (daug Nuklono jaunų KAIMO mergaičių sėdėjo prie konvejerio) gyvenimo būdą.
Pirmuoju atveju aš matau diskusijos prasmę, nes jaunimas paprastai mokosi. Iš savo klaidų taip pat.
Antruoju atveju - nesusikalbėjimas garantuotas, nors ir man jau 66.

Makiaveliška politika (Makiavelis; 1469 m. gegužės 3 d. – 1527 m. birželio 21 d.) ?
Beveik 500 metų atgal.
Na ne. Man pažangiau "anrepreneriška politika", kurios Lietuva šiandien neturi. Ir kurią V.Valiušaitis per istorinę prizmę ir lietuviškais terminais (ūkininkystė, įmoninkystė) siūlo vystyti.
Ta prasme (antreprenerismas kaip pasaulinis reiškinys) aš žaviuosi šiandieniniais kapitalizmo vedliais: Phelps, North, schramm, baumol, Acs, Audretsch, Thurik, Wennekers ir kt. Na ir lietuviais Jucevičius, Snitka, jų mokslinės ataskaitos kai ką pažangaus demonstruoja.
--------------------
O Jūsų, apart senojo mąstytojo Makiavelio, kas teorinis šiandieninio Lietuvos kapitalizmo pagrindas?
Garantuotai Marxas...
Nors ir jį cituoja Vakarų ekonomistai šiandien.
Kaip luzerystės teoretiką ekonomikoje ir visuomeninėje sandaroje.
2008-09-26 11:52:23
Julius to "inž"
jei norite diskutuoti toliau, paaiškinkite, prašau, ką turite galvoje "valstybės silpnumas".
Na o dėl Lietuvos modernizacijos, tai kaip ten būtų su Vilniaus "zuikučiais" ir centrinės valdžios institucijų atstovais, būtent LTSR laikotarpiu dauguma lietuvių vis dėlto gavo galimybę ir ja pasinaudojo persikelti gyventi iš kaimo į būtent miestų daugiabučius. Beje, tai buvo pirmoji karta, kurios šeimų dauguma gavo vandens unitazą, dujinę viryklę, centrinį buto šildymą, balkoną, valandinį darbą, na ir nustatytu laiku mokamą atlyginimą/pensiją ir pan. Na bet dabar ne apie tarybinį laikotarpį diskusija. Nežinau, ar jums ką nors sako žodis "makiaveliška politika", bet tiesiog nežinau kito termino, kuriuo galima būtų apibūdinti tos "reformos" "vidutinio ūkininko" idėją. Iš esmės buvo pasiekta, kad visuomenė praktiškai neturėtų įtakos valdžiai.
2008-09-26 07:24:05
Juliui---inž
O dabar apie tarybinį laikotarpį.
Jūs rašote:
"Ironija, bet Lietuvos modernizaciją, gyventojų perkėlimą į miestus ir pramonę, technologijų parką kurti teko LTSR komunistams."
Tam reikia atskiro straipsnio, ar LTSR komunistai atliko tą funkciją.

Mano patyrimas trumpai.
Aš 21 metus dirbau Šiaulių Nuklono elektronikos gamykloje. Ir jokio lietuviškumo ten nnebuvo. Pagrindiniai vedantieji specai buvo importuoti iš TSRS. Viską valdė Maskvos Elektronikos (kopijuojančios Vakarų technologijas) ministerija. Visus teisinius, ekonominius, techninius dokumentus reikėjo derinti su Maskvos tarnybomis. Su Vilniumi jokių reikalų. Kai ministras Šokinas atvažiuodavo į Lietuvą LTSR komunistų viršūnėlė kaip zuikučiai šokinėjo apie jį...
Ir taip buvo su kiekviena sąjungine pramones šaka.
Ir tai dabar vadinama "užsienio investicijomis".
Tokių "užsienio investicijų" siekia ir dabartinė centralizuota Vilniuje socialistinė-kapitalistinė valdžia. Jai svarbu pačiai išgyventi. Maži žmogeliai tegul bėga. kas nors gal liks?
-------------------------------------
O Jūs "pramonę, technologijų parką kurti teko LTSR komunistams."
Arba esate visiškai jaunas ir aną laikotarpį skaitote iš archyvų, arba pensininkas - užkietėjęs komunistinis ideologas.
2008-09-25 19:08:35
Juliui---inž
Nesupratote?
Klausiate: "kas sutrukdė Lietuvai išspręsti santykių su kaimyninėm valstybėm problemas ? ".
Atsakymas: valstybės silpnumas.
Konkrečiau: manau, kad nuo 1926 tam sutrukdė "vidutinio ūkininko" idėjos sužlugdymas.
Krupavičiaus tremtis (nušalinimas).
Tai gerai paaiškina autorius V.V.
------------
*)"Gerai suplanuotas ir tinkamai įgyvendintas žemės valdymo santykių pertvarkymas leido ne tik sustiprinti tarpukario nepriklausomos Lietuvos ūkio efektyvumą, bet ir suprojektuoti perspektyvų socialinį visuomenės modelį, kurio pagrindu tapo pažangus, socialiai brandus, valstybiškai susipratęs vidutinis ūkininkas".



2008-09-25 10:03:53
Julius to "lp"
Man nepatinka, kai darote išvadas, didesnes už prielaidas. Nesiimčiau spręsti ir aiškinti "kokie perversmai įvyko žmonių galvose". Tiesą sakant, nematau nieko blogo, jei ir "smetoninės" propagandos produktų vartotojų skaičius mažėja. Kaip užrašė klasikas: "...gėriesi ir verki, o įsižiūrėjęs į tai, kuo gėriesi, vos susilaikai neapsivėmęs"? Bet nesiimu giliau to spręsti. Propaganda, ideologija -- ta prasme ne mano dėmesio sritis. Taip ir nesupratau, kas sutrukdė Lietuvai išspręsti santykių su kaimyninėm valstybėm problemas ?
2008-09-25 09:50:21
mąstantis -> rr
"Aisku yra. Kai dirbi pas save, dirbi geriau ir produkcijos daugiau pagamini. Geriau ir paciam ir visai shaliai."

Nesąmonė. Dvare kumečiai gyvendavo geriau nei daugelis ūkininkų. kumečiai gaudavo ir atlyginimą ir maisto produktų. Jiems nereikėdavo patiems rūpintis nei ką sėti, nei kada pjauti ir tai normalu. žemės reforma išties pritvirtino žmones prie žemės (sutinku su Juliumi) ir suteikė nepagrįstų vilčių kad ją dirbdami jie prasigyvens. Tačiau pats didžiausias tarpukario Lietuvos nusikaltimas yra pats žemės atėmimas iš teisėtų savininkų dvarininkų, kurie žemę gavo iš didžiųjų Lietuvos kunigaikščių. Valstybės pagrindas - teisingumas, tai suprato dar romėnai, o apie kokį teisingumą galima kalbėti jei iš vienų atimama ir kitiems atiduodama!
2008-09-24 20:50:51
lp > Juliui
Tų išvadų, kurios atrodo gana akivaizdžios, daryti nesinori. Dėl to taip ir parašiau klausimu.

Kurios didvalstybės elgėsi nedraugiškai? Bolševikinė Rusija 1919 - 1920 stengėsi užimti Lietuvą, visai neklausdama, ką mano lietuviai. Lenkija nenorėjo pripažinti Lietuvos valstybės buvimo. Vokietijos valdžia iki 1933 metų elgusis atšiauriai, po 1933 metų pradėjo atvirai veikti prieš Lietuvą. -- Šioje vietoje būtų galima pagudrauti. Mat, žmogus, kuris nežino, kad tuomet aplinkybės buvo tokios, vargu ar gali spręsti teisingai apie pasiekimus ir klaidas. -- Bet, kaip vis dėlto atrodo, Jūs gerai žinote tas aplinkybes.

Tuomet kam taip gudraujate? Pavyzdžiui -- sakiau, kad užsienio valstybės negarantavo Lietuvai kreditų dėl to, kad jos padėtis buvo sunki. Negaunant kreditų, nebuvo įmanoma vienu ypu vystyti pramonės, bet reikėjo palaukti, kol esamas ūkis duos pelno. Ir tai tikrai kai ką paaiškina, apie ką buvo kalbama.

Apie visą bendrai politiką, apie užsienio politiką, apie emigraciją, apie kitus dalykus nė nebuvo kalbama. Reik suprast, kad jūs pats čia tuos dabar pridėjote. Bet kodėl prie pirma pasakytų žodžių ("užspaustai tarp trijų priešiškų didvalstybių")?

O šiaip, tai yra Jūsų reikalas, neigiamai manyti apie prieškarinę Lietuvą ar teigiamai. Ką pastebėjau, yra tik kažkoks atsiradęs bendras polinkis taip manyti. Jį pastebėjus ir kyla klausimas: Kodėl? Kokia priežastis? Kokie perversmai įvyko žmonių galvose, kad susidarė tokia nuomonė? Jos atsiradimą sunku suprasti. Ir būtų lengva suprasti vieninteliu atveju. Jeigu dabartinės Lietuvos pasiekimai reikšmingai viršytų anų laikų. Jeigu taip būtų, į praeitį tikrai galėtume žiūrėti iš aukšto. Būtume to verti.
2008-09-24 19:38:34
Julius to "lp"
Ne politinė nuostata čia svarbiausia... tik kaip čia toliau diskutuoti, jei išvadas darote didesnes už prielaidas? Iš tiesų, ano meto vyriausybė demokratijos ir pramonės vystymo problemomis kaip savo piliečių nevargino, taip ir pati nesivargino... Valdžia sau, gyventojai sau. Tvarkėsi, kaip kam patogiau buvo. Iš tiesų, daugelis gelbėjosi emigracija. Palyginti su LTSR, sutinku, emigracijos procedūra, palyginti, buvo rojus :) Kitur sakote "užspaustai tarp trijų priešiškų didvalstybių". Beje, kurių? Ką tai reiškia? Kam tada politikai reikalingi, jei ne kurti ir palaikyti tokius santykius su kaimyninėmis valstybėmis, kad jie būtų gyventojams naudingi, o ne atvirkščiai? Jei jie to daryti nenori ar nesugeba, tai ko jie tuomet verti? Konfliktuoti, durimis trankyti, bylinėtis dėl bylinėjimosi, posėdžius sujaukti, kaip žinia, didelės diplomatijos ir išminties nereikia... Posakis "užspaustai tarp trijų priešiškų didvalstybių" dar nieko nepaaiškina ir ydingos politikos nepateisina.
2008-09-24 18:58:21
Grasilda, mandriems
Kurių nuomone, tarpukario Lietuvoje nebuvo nieko gero - pasidomėkite, kokia Lietuva buvo 1918-1920 m. ir 1939 m. Kai palyginsite: ūkį, daugumos gyventojų pragyvenimo lygį, švietimą - tada ir bus galima kalbėti. O pigios posovietinės propagandos nebereikėtų.
2008-09-24 18:02:38
lp
Čia Julius kaltino Lietuvos valdžia bolševizmu, kitaip sakant, niekuo nepagrįsta savavališka prievarta. Ir kartu jis iškėlė mintį, jog Lietuvai reikėjo programos "vystyti pramonę ir perkelti žmones iš kaimo į miestą".

Dėl pirmos dalies, vystyti pramonę, reikia visiškai sutikti. Taip. Bet negi, manote, Lietuvos vadovai buvo tokie kvailučiai, kad to nesuprato? Žinoma, ne. Buvo daug valandų praleista, svarstant, kaip geriau ir sėkmingiau tai padaryti. Tačiau tam reikėjo kapitalo. Kapitalo paskolų , mažai valstybei, užspaustai tarp trijų priešiškų didvalstybių, užsienio valstybės neskubėjo garantuoti. -- Tokiom sąlygom Lietuva kapitalo galėjo gauti tik iš savo pačios ūkio pelno. T. yra iš to, paties ūkio, kuris buvo ir veikė. To ir buvo tikimasi. Kai žemės reforma įsisuko, jau Smetonos laikais, pramonės augimo klausimas iškilo visu aštrumu. Tuo, nepaisant pasaulinės krizės, buvo rūpinamasi. Nemaža dalis pramonės įmonių, kurias kaip "tarybines' dar atsimename, ir buvo įkurtos tuo metu, būtent 4 dešimtmetyje. Pradėta rūpintis ir asfaltuoti kelius ir daugeliu kitų dalykų.

Dėl antros dalies, perkelti žmones iš kaimo į miestą, tam buvo du būdai. Vienas būdas buvo išbandytas dar gerokai prieš XX amžių Anglijoje. T. y . sudaryti sąlygas klestėti tik stambiems kaimo ūkiams. Tuomet, atėjus tam tikram laikui, valstiečiai būtų išsibėgioję patys. Apie tai neįmanoma parašyti per mažai. Tas siaubingas gyvenimas, kurį turėjo pasitikti kaime gimę ir miestų lūšnynuose atsidūrę žmonės, tuo metu, XX amžiaus pradžioje buvo pavaizduotas ir rašytojų, ir dailininkų, ir mokslininkų. Ekonomikos mokslus baigę žmonės, kurie tvarkė valstybę, žinojo, kaip toks sprendimas būtų buvęs nežmoniškas. Be to, Lietuvoje jis būtų nevykęs ir politikos atžvilgiu. Lietuvos sodiečiai buvo patys didžiausi nepriklausomybės ir vyriausybės rėmėjai. Su jais taip pasielgti būtų reiškę pražūtį ir vyriausybei, ir valstybei. -- Antras būdas perkelti žmones iš kaimo į miestą buvo įgyvendintas bolševikų TSRS tam pačiam 4-an dešimtmety. Buvo jėga ardomi kaimų ūkiai ir valstiečiai sujungiami į gamybines įmones, vad. "kolektyvinius ūkius". Iš kolektyvinių ūkių pasitraukti buvo draudžiama. Nepaisant to, nesuvokiama tvarka varyte varė žmones į miestus, kur buvo galima ir daugiau uždirbti, ir laisviau jaustis. 6 dešimtmetį, sušvelnėjus draudimams, iš kolūkių žmonės tiesiog bėgo. -- Ta pati tvarka po 1945 įvesta ir Lietuvoje. Ypač dvasinio gyvenimo nuostolių Lietuva patyrė dėl tokios prievartos. Jie nepalyginamai skaudesni, nei ta "modernizacijos" nauda, kurią gavo Lietuva iš kolūkių sukūrimo.

Bet, kas svarbiausia, straipsnyje juk kalbama ne apie visą Lietuvos valdžią. Ne apie Lietuvos vyriausybių veiklą. Kalbama apie vieną žmogų, ir kad jis gerai atliko sau pavestąjį darbą. Tad tie priekaištai kažkur visiškai pro šalį.

-----------------------------

Suprantu, kad būsiu kaltinamas, kad perdedu arba laikausi tam tikros politinės pozicijos. Tačiau labai norėčiau pasakyti dar vieną dalyką.

Kažkada, prieš 10 metų, Lietuvoje buvo labai giriama Europa. Buvo šūkis: Įstoti į Europos Sąjungą! Bet kokia kaina! Dar ir žmonės tam pritarė. Tą parodė 2003 mt. balsavimas, kada nusiteikę neigiamiau gal nėjo balsuoti, bet irgi labai nesipriešino. Bet vos įstojome į Europos Sąjungą, staiga nuotaikos pasikeitė. Nesivarginsiu, kalbėdamas, kiek rašalo buvo išlieta, bandant rodyti, kad ES tarnauja Rusijai ir panašiai. Dabar idealu tapo kitos valstybės o gal ir jokios.

Panašiai prieš 15 metų buvo giriama prieškario Lietuva. Palyginti su tarybine Lietuva ji buvusi rojumi. Šiandien, ir vėl, girdime, kad Lietuvą prieškary valdė "SSSR šnipai", kad jos valdžia vykdė "bolševikinę" žemės reformą, kad persekiojo lenkus ir žydus (!), ir taip toliau.

Ir noriu paklausti tų žmonių, kurie taip keičia savo nuomones: Ko jūs siekiate? Koks jūsų tikslas? Kodėl tiek daug neigimo ir netgi kažkokios užslėptos neapykantos? Žodžiu, ką visa tai reiškia.


2008-09-24 17:50:35
***
Reikėtų suprasti straipsnio esmę, o ne sumaišyti ir ieškoti "malūnsparnių- vabalų". Tik man , kaip ir rašo "inž" ,kyla abejonių dėl ES politikos Lietuvoje žemės klausimais.Būtų labai įdomu, kad autorius kada nors "apšviestų".
2008-09-24 16:42:38
dainius
ačiū.
2008-09-24 13:09:42
rr
>mąstantis
Koks skirtumas kaip dirbti žemę, ar pačiam savo ūkyje ar dvare.

Aisku yra. Kai dirbi pas save, dirbi geriau ir produkcijos daugiau pagamini. Geriau ir paciam ir visai shaliai.

to Julius
Tam, kad statyti gelezinkelius ir vystiti pramone, reikia turet tvirtus pamatus. Ir reikia visgi pradet nuo zemes ukio. O turint stipru zemes uki, zmones su laiku persikeltu i miestus ir pastatytu gelezinkelius.
2008-09-24 11:49:09
Julius to "Vidmantas Valiušaitis"
Gerb. Vidmantai, sutinku, ne man jus mokyti, nes visuotinai žinoma, kad jūsų aptariamuoju laikotarpiu Lietuvoje nebuvo, kaip kitose šalyse, tiesiami geležinekeliai ir asfaltuojami keliai. Nes jų jau nebereikėjo - buvo tokia išmintinga politika, kad net užkampių kaimiečiai skraidė į visas puses bio-malūnsparniais-vabalais; taip pat nebuvo tiesiami tarp sodybų kraštovaizdį biaurojantys stulpai su pakabintais laidais. Jų taip pat irgi nereikėjo -- kiekvienoje sodyboje buvo po branduolinį vandens ir bio atliekų reaktorių-generatorių, o kiekvienas turėjo kišeniuje po du tris ultra/infra belaidžio ryšio lietuviškus mobiliuosius video-fonus. Į Amerikas jei važiuodavo, tai tik iš pareigos pamokyti pasaulio tautas lietuviškai ir iš gailesčio skurstantiems amerikiečių ūkininkams. Ir taip toliau. Bet man dar ne viskas žinoma. Technologijų ir valdymo stebuklų sąrašą galite tęsti pats. Nepykit, prašau, kad aš čia taip sakant taip. Jūs gi pirmas pradėjote.
2008-09-24 11:38:20
mąstantis
Krupavičiaus reforma yra bolševikininė -t.y. iš veino atimti kitiems atiduoti:
"3) svetimose kariuomenėse tarnavusių ir prieš Lietuvos nepriklausomybę veikusių privačių savininkų žemes; " - teoriškai tai gražu, tačiau praktiškai baigdavosi tuo, kad jei dvarininkų pilnametis sūnus kovojo už Lenkijos nepriklausomybę, iš jo tėvų Lietuva konfiskuodavo žemę.
"4) visų privačių savininkų žemes, viršijančias 80 ha." - absurdiškas reikalavimas tik dideli ūkiai yra pajėgūs konkuruoti, nes tik dideli yra pajėgūs pirkti žemės ūkio mašinas. Lietuvių istorikai tai nutyli. Parodykite tarpukario ūkininką kuris būtų turėjęs lokomobilį. O štai dvarai juos turėjo. užtenka to žemės kulto, reikia blaiviai nors kartą mastyti. Koks skirtumas kaip dirbti žemę, ar pačiam savo ūkyje ar dvare.
"Deja, po 1926 m. gruodžio 17 d. perversmo tautininkų valdžia žemės reformą sulėtino" - ne deja, o visa laimė. Pats Smetona yra pripažuinęs kad žemės reforma užtraukė Lietuvai gėdą. Autorius besiremdamas Lietuvos istorikais klysta , nes pusiau tiesa yra pusiau melas.
2008-09-24 09:49:32
viva
Na ir kas iš šio straipsnio naudos? Kur žurnalistinės sąsajos su dabartimi?
Neįdomu.
Geriau rašykite apie tai, kas vyksta dabar - tai ir bus žurnalisto darbas.
Ar tai, kas vyksta yra kokia reforma?
Kodėl niekas nekomentuoja, ką "praneša" ŽŪM apie "paramą kaimui"?
Juk ten tiek gražaus melo.
O išties žemės ūkyje (jau industrijoje) vyksta mūsų gyvenimą keičiančių ir lemiančių reiškinių.
***
Istoriją palikite profesionaliems istorikams.
2008-09-24 08:19:22
Duseika
Valiušaitis daro esminę klaidą idealizuodamas žemės reformą bei niekindamas šiuolaikinę Lietuvą ir jos reformą., beje, Smetonos diktatūra nebuvo fašistinė, Smetonai buvo toli iki Mussolinio
2008-09-24 07:23:46
inž
Iš tikrųjų, "ką sakytų M. Krupavičius šiandien", " regėdamas Lietuvoje maždaug milijoną hektarų – dvigubai daugiau, nei jis turėjo žemės reformos fonde! – apleistų, krūmynais aptekusių, šalies ūkyje nebenaudojamų žemių, o drauge – neberasdamas čia per pusę milijono darbingų, krašto ekonomikai gyvybiškai reikalingų, tačiau svetur duoneliauti pasklidusių gyventojų?"

Autorius išsakė savo nuomonę, ką sakytų M. Krupavičius. Galima su tuo sutikti.

Tik jis nepaaiškino dabartinės Europos Sąjungos politikos įtakos Lietuvai ir jos žmonėms žemės klausimais.
Na, pvz, išmokos už žemės nedirbimą. Nušienauk piktžoles savo sklype ir gausi už tai ES pinigų, iš kurių galėsi pragyventi...Neblogas motyvas nebemylėti motulės žemės..
2008-09-23 22:58:05
Vidmantas Valiušaitis – Juliui
Pone, Jūs vienu atžvilgiu esate teisus, bet, deja, tik vienu: aš tikrai nesu ekonomistas ir neturiu pretenzijų būti juo tituluojamas. Straipsnyje dėstoma ne politinė ekonomija, kas Jums, atrodo, labai artima, sprendžiant iš Jūsų komentaro, o tik disponuojama tam tikrais istoriniais faktais ir kalbama apie vieną politinės raiškos pavyzdį bei istorinį epizodą. Tuo tarpu Jūsų komentaras, atleiskite, – kiaura ideologija, lėkštas „smegenų plovimas“. Nereikia laikyti skaitytojų tokiais primityvais, gerbiamasis, dera juos gerbti. Jūsų komentaras labai primena anas ideologizuotas, istorinius faktus ignoruojančias, suprimityvintas praeities interpretacijas iš tarybinės, ideologiškai angažuotos istoriografijos, kurios tikslas buvo ne parodyti istorinį vyksmą, bet įrodyti sovietinės santvarkos „pranašumus“ prieš „buržuazinę“. Dar tiksliau – liaupsinti okupacinį režimą ir suniekinti nepriklausomos valstybės gyvenimo tarpsnį. Buvo klaidų, rimtų problemų, nesėkmių, ir gal net nemažai. Apie tai reikia kalbėti, visa tai vertinti, daryti išvadas, kad tai nebūtų kartojama šiandien. Bet negalima taip primityviai viską aiškinti. Akivaizdu, kad Jūs net neskiriate 1920-1926 m. – demokratinio – laikotarpio, kada veikė ir savo reformas vykdė Krupavičius, nuo 1927-1940 – diktatūrinio, susidariusio po 1926 m. gruodžio 17 d. perversmo, kada tas pats Krupavičius gyveno nutremtas į Garliavą policijos priežiūroje. O Jūs rašote, kad Krupavičiaus reforma „įtvirtino tautinį fašizmą“. Priešingai, pats Krupavičius tapo tautininkų režimo auka, suvaržytas ir išstumtas iš politikos, o jo inicijuotas ir vykdytas žemės reformos įstatymas pakeistas. Apie tai straipsnyje rašoma. Bet Jums gi ne faktai svarbu. O apie kritika „ad hominem“ – nekalbėsiu, ji labiau kalba apie tokios „kritikos“ autorių.
2008-09-23 22:22:06
***
Geros mintys. Ačiū. Daugiau tokių rašinių!
 
 
 
 

Išsakyk nuomonę

 
 
 
Algis Čaplikas su žmona (nuotr. Elta)

A.Čaplikas: durys susitarimams pasiekti dar neužtrenktos 2

2012.06.03 11:51

Trims opozicinėms partijoms paskelbus apie ketinimus naujos kadencijos Seime sudaryti valdančiąją koaliciją Liberalų ir centro sąjungos (LiCS) pirmininkas Algis Čaplikas prisiminė jau daugelį metų svarstomą, bet dėl politikų ambicijų neįgyvendinamą liberalių politinių jėgų vienybės idėją.

Gairės: sudėlioti, grobis, Algis Čaplikas, Valdo Adamkaus, Prezidentas V.Adamkus, Arūną Valinską, Artūras Zuokas, Eligijumi Masiuliu,

 
sxc.hu nuotr.

Per Gargždų miesto šventę Minijoje nuskendo žmogus

2012.06.03 10:41

Per Gargždų miesto šventę šeštadienio vakarą Minijoje nuskendo žmogus.

Gairės: Minija, Skenduolis, Gargždai, Šventė, Per Gargždų, šventė, skenduolis,

 
Policija (nuotr. Fotodiena.lt/Karolio Kavolėlio)

Vagių grobis – beveik už 200 tūkst. litų

2012.06.03 10:12

Didelio masto vagystė įvykdyta Jurbarke - pavogta pinigų ir automobilis, bendras nuostolis - beveik 200 tūkst. litų.

Gairės: Vagystė, Jurbarkas, Pinigai, Automobilis, Volvo XC60, Kad Vytauto Didžiojo, J. R,

 
Ne visos moterys politikės nori išskirtinės globos. (nuotr. Balsas.lt)

Kvotos moterims partijų rinkimų sąrašuose – už ir prieš 5

2012.06.03 10:00

Artėjant Seimo rinkimams partijos sudarinėja rinkimų sąraštus ir vėl įsižiebia diskusija apie lyčių lygybę politikoje. Lietuvos socialdemokratų partija (LSDP) laikosi nuostatos, kad partijos rinkiminiame sąraše, kiekviename jo dešimtuke turi būti bent keturios moterys. Kiti politikai kritikuoja šią nuostatą, kaip ...

Gairės: moterys, parlamentas, kvotos, Vėsaitė, Bilotaitė, Baltraitienė, Olekas, Lietuvos socialdemokratų partija, Tėvynės Sąjunga - Lietuvos krikščionys demokratai, Darbo partija, Seimas,

 
Jūra (Wikimedia commons nuotr.)

Vanduo Baltijos jūroje vis labiau žydi 1

2012.06.03 09:03

Baltijos jūroje stiprėja eutrofikacija - sąlygos vandens žydėjimui. Pagrindinės to priežastys yra klimatas ir jūros tarša maistingomis medžiagomis, kurios į jūrą patenka upėmis.

Gairės: Aplinkosauga, Baltijos, Jūra, Eutrofija, Vanduo, Žydėjimas, Europos Sąjungos, Baltic deal, Žaliosios savaitės,

 
Šie­met pa­kvie­ti­mai da­ly­vau­ti šven­tė­je „Aš – ma­ža­sis šiau­lie­tis“ bu­vo iš­siųs­ti 1100 ma­žų­jų šiau­lie­čių (nuotr. Šiaulių kraštas)

Tėčiai mokosi tėvystės

2012.06.03 08:38

„Lie­taus bi­jo tik cuk­rus“ – op­ti­mis­tiš­kai šyp­so­jo­si tė­ve­lis, va­kar per lie­tų at­ly­dė­jęs sa­vo ma­žy­lį į aš­tun­ta­jį tra­di­ci­nį ren­gi­nys „Aš – ma­ža­sis šiau­lie­tis“. Šie­met kvie­ti­mai da­ly­vau­ti šven­tė­je iš­siųs­ti 1100 ma­žų­jų šiau­lie­čių, šven­tė­je už­si­re­gist­ra­vo 570. Tė­vo die­nos ...

Gairės: Lie­taus bi­jo tik cuk­rus, Aš – ma­ža­sis šiau­lie­tis, dar­be, tie­siog pa­to­giau, Kei­si­mės, Ta­das Go­tau­tas, Je­le­nos, Kęs­tu­tis Lin­ga,

 
Turistai (nuotr. Fotodiena.lt/Tomo Lukšio)

Turistus iš užsienio pavilioja didieji miestai

2012.06.02 23:19

Valstybinis turizmo departamentas tikisi, kad šiemet šalį aplankys apie 2 milijonai užsienio turistų, tačiau Panevėžyje jų per metus apsilanko tik keli tūkstančiai.

Gairės: Turizmas, turistai, turizmo sezonas, rinka, atostogos, miestai keliautojai, didieji miestai, Panevėžys,

 
Nuo nemalonaus kvapo pasislėpti sunku (SXC nuotr.)

Gyventojus kankinančios smarvės lygio nėra kam išmatuoti

2012.06.02 21:37

Utenos rajone kelių kaimų gyventojai kenčia nuo laukuose pilamų nuotekų dumblo smarvės. Tačiau valdininkai neskuba tirti, ar smarvė neviršija leistinos kvapų normos, praneša LTV „Panorama“.

Gairės: Kvapas, smarvė, dvokas, oras, oro mėginys, tyrimas, kvėpavimas,

 
Laiškai (Fotodiena.lt/A. Bagdono nuotr.)

Atviras laiškas teisėjai N. Venckienei 161

2012.06.02 20:20

Dėl 2012 m. gegužės 17 d. Jūsų šeimoje įvykusios tragedijos sunku surasti paguodos žodžių... Jų nėra. Gerbiama p. Neringa, ką tektų bepatirti, kokius nepagrįstus, neteisingus kaltinimus, nusikaltėlių bendrininkų primetamus Jums ir Jūsų artimiesiems, tektų išgirsti, teguodžia ir bent šiek tiek Jus visus suramina žinojimas, ...

Gairės: Neringa Venckienė, Garliava, mergaitė, nusikaltimas, kančia, tikėjimas, Dievas, malda, tiesa, Janina Judikevičiūtė,

 
Degtinė (nuotr. Vaido Bivainio)

Garažo duobėje – naminės degtinės varykla 1

2012.06.02 19:13

Policijos pareigūnai tvenkia naminės degtinės upes. Kuršėnuose uždarytas naminės degtinės fabrikas, o naminukę vežęs gyventojas pričiuptas netoli Kužių miestelio.

Gairės: Degtinė, naminė degtinė, naminukė, degtinės varykla, garažas, policija, Kuršėnai, Kužiai,

 
Tuščia klasė (nuotr. Balsas.lt)

Politikai nedrįso šalia mokyklos įkurdinti narkomanų ir buvusių kalinių 1

2012.06.02 17:52

Šiaulių miesto tarybai „palaiminti“ vakar buvo teikiamas projektas, pagal kurį Tiesos gatvėje esančiame apleistame pastate įsikurtų organizacijos, priimančios iš įkalinimo įstaigų grįžusius kalinius, priklausomybe nuo narkotinių medžiagų turinčius asmenis.

Gairės: Šiauliai, mokykla, visuomeninė organizacija, buvę kaliniai, narkomanai, priklausomybė, Šiaulių miesto taryba, balsavimas,

 
Homoseksualų eitynės (nuotr. SCANPIX)

Homoseksualų eitynėse Rygoje dalyvavo ir Lietuvos atstovai 18

2012.06.02 15:54

Latvijos sostinėje Rygoje šeštadienį buvo surengtos lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų (LGBT) eitynės „Baltic Pride“.

Gairės: Baltic Pride, homoseksualai, gėjai lesbietės, biseksualai, transseksualai, eitynės, Latvija, Ryga,

 
Ligoninė (nuotr. SCANPIX)

Agresyvūs ir pavojingi pacientai – medikų ir slaugytojų siaubas foto 17

2012.06.02 14:30

Dėl paslaptingai plyšusių girtuoklio kepenų laisvės neteko 3 psichiatrijos ligoninės sanitarai.

Gairės: D. Tremensas, Andrius Kalnikas, R. Vainauską, žmonės, medikai, pagalba, demokratijos privalumai ir trūkumai,

 
Šnipas(nuotr. SCANPIX)

Marijampoliečio namuose rasta pasiklausymo įranga

2012.06.02 13:37

Marijampolės policija gavo gyventojo skundą, jog jis gali būti neteisėtai sekamas.

Gairės: Marijampolė, namai, jaunuolis, pasiklausymo įranga, pasiklausymo aparatūra, sekimas, šnipinėjimas, tyrimas, policija,

 
Gydytojai (nuotr. SCANPIX)

Vyrą praradusi kelmiškė kaltina medikus 5

2012.06.02 12:24

Ba­lan­džio pra­džio­je Kel­mė­je mi­rė To­mas Bur­ba. Naš­lė li­ku­si Lai­ma Bur­bie­nė įsi­ti­ki­nu­si, jog, lai­ku su­tei­kus pa­gal­bą, vy­ras bū­tų iš­gy­ve­nęs. Me­di­kai tvir­ti­na pa­da­rę vis­ką, kas jų va­lio­je.

Gairės: Liga, mirtis, klinikinė mirtis, gaivinimas, greitoji pagalba, ligoninė, medikai, širdis, Tomas Burba, Laima Burbienė, Kelmė,

 
Langas  (Scanpix nuotr.)

Vyresnio draugo sumušta nepilnametė iškrito per langą

2012.06.02 12:09

Vyresnio draugo sumušta nepilnametė Jonavoje iškrito iš antro aukšto per langą ir buvo nukreipta į Kauno ligoninę, tačiau motina išsigabeno ją namo.

Gairės: Sumušimas, nepilnametė, iškristi pro langą, sužeidimai, ligoninė, policija, Jonava,

 
Nusikaltėliai iš Lietuvos Airijoje laikomi rimtais banditais (Scanpix nutor.)

Nusikaltėliai iš Lietuvos Airijoje garsėja kaip žiaurūs banditai 17

2012.06.02 11:55

Pastaruoju metu kriminalinė situacija Airijoje primena kartelių karus Kolumbijoje bei dar nesenas narkomafijos kovas Sicilijoje. Vien per praeitą mėnesį buvo nužudyti 4 su narkotikų prekyba siejami asmenys, iš kurių vienas – Lietuvos pilietis.

Gairės: žmonės, socioekonomika, pagalba, pareigūnai, A. Zrielskis, Maiklas Galvinas, Kęstučio Jurevičiaus, Martyno Samuolio,

 
Policijos automobilis (nuotr. Vaido Bivainio)

Radviliškyje policijos automobilis parbloškė neblaivų dviratininką 6

2012.06.02 10:27

Radviliškyje pareigūno vairuojamas policijos automobilis parbloškė neblaivų dviratininką, jis paguldytas į ligoninę.

Gairės: Policija, Automobilis, Dviratininkas, Radviliškis, Alkoholis, Girtumas, Avarija,

 
T. Viluckas (nuotr. Balsas.lt)

Kodėl taip lengvai viską pamirštame? 41

2012.06.02 08:08

Praėjusį savaitgalį įvykusioje pilietinio judėjimo „Pro Patria“ organizuotoje sueigoje buvo inicijuota Lietuvos savigynos lyga. Tai dar viena įdomi pilietinė iniciatyva, kuri turėtų paįvairinti mūsų visuomenės gyvenimo peizažą.

Gairės: Garliava, Klono gatvė, visuomenė, protestas, teisėsauga, politika, pilietiškumas, Kauno pedofilijos byla, Dalia Grybauskaitė, Vytautas Lansbergis, Darius kuolys, Artūras Melianas, Katalikų Bažnyčia, Sigitas Tamkevičius, demokratija,

 
PUSLAPIAI: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 paskutinis>> Archyvas
 
 
 
 
 

Dienos klausimas

Ar sutiktumėte papildomai mokėti už „išmaniojo taksi“ paslaugas?

 
 

Laisvalaikis Lietuvoje

 
 

Aktyviausias savaitės komentatorius

Šimtas penkiasdešimtas nugalėtojas - Sido
 
 
Orai TV programa Valiutų kursai Kuro kainos Darbo skelbimai Skelbimai Įmonės Video Skundai Studijos Mama Žodynas Sveikinimai